cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

updates

updates

Kan iemand me uitleggen hoe ik veilig een update kan uitvoeren van Magento?

Ik heb nu versie 1.9.1.

Kan ik 1.9.2. downloaden en er over heen kopieren met fillezilla?   Hoor veel over ssh, maar ben dar neit bekend mee.

Ik gebruik een imac, en heb binnen de sites geen vreemde  eigen veranderingen aangebrcht.

2 REPLIES 2

Re: updates

Updates kunnen op meerdere manieren. Ik neem aan dat je een backup hebt gemaakt, mocht het fout gaan dan kan je altijd nog terug 

 

De eenvoudigste manier is de volgende

  1. Ga in Magento naar SYSTEEM >> MAGENTO >> MAGENTO CONNECT MANAGER
  2. Vul daar je admin (ww etc) gegevens in en log in
  3. Klik op CHECK FOR UPGRADES
  4. Na verloop van tijd zijn alle onderdelen die je kan bijwerken geel gekleurd
  5. Check die gele vlakken en werk bij naar de hoogste versie
  6. Als je alles geselecteerd heb klik je rechtsonder op COMMIT CHANGES

Nu zal die een flink tijdje bezig zijn met update. Na afloop geeft die weer hoe het updaten gegaan is. Als je geluk hebt is dit zonder fouten / meldingen gegaan. Krijg je wel meldingen kan je even kijken of je daar wijs uit wordt maar aangezien alles toch bijgewerkt is kan je het beste weer naar de normale backend gaan.

 

Voer daar onderstaande zaken uit !

  • Kijk onderin of daar idd de goede versie staan (in jouw geval dus Magento 1.9.2)
  • Ververs daar ALLE index SYSTEEM >> INDEX MANAGEMENT
  • Ververd ALLE cache SYSTEEM >>  BEHEER CACHE
  • Ga daarna naar je winkel (frontend) en tik je url in. Als het goed is zie je daar je winkel weer  verschijnen

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------
PdM internetdiensten voor webwinkels & websites.

Re: updates

bedankt voor de uitleg. Is inderdaad eenvoudig.

Krijg hier alleen allemaal meldingen dat er conflicten zijn, zoals

CONNECT ERROR: Package community/Cm_RedisSession 1.9.2.0 conflicts with: community/Mage_All_Latest 1.9.1.1
Package community/Lib_Credis 1.9.2.0 conflicts with: community/Cm_RedisSession 1.8.0.0, community/Lib_Cm 1.8.0.0, community/Mage_Core_Modules 1.9.1.1 

Exception during cache and session cleaningAlready installed: community/Mage_Centinel 1.9.2.0, skipping
Already installed: community/Mage_Core_Modules 1.9.2.0, skipping

hierna krijg ik een internal error

 

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@queenofbosschebubbels.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

 

Is de update dan niet goed uitgevoerd?