cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Database naar staging database kopieeren

Database naar staging database kopieeren

Ik heb van mijn magento 1.7.0. een exacte kopie gemaakt  in een staging omgeving en deze geupgrade naar 1.9.2.4, tevens ben ik nu bezig om een nieuwe template in de staging omgeving te installeren.

Voor de installatie / aanpassing van de nieuwe template moet ik diverse statische blokken en pagina's maken en nog allemaal andere wijzigingen  en instellingen doorvoeren. Nu loop ik tegen het probleem aan dat op de huidige website elke dag mutaties zijn zoals nieuwe bestellingen en in de staging omgeving de database wijzigt door de installatie van de nieuwe template.

 

Is er een manier / tool om de nieuwe mutaties van de online website ( database ) naar de staging database te kopiëren maar dan wel dat alleen de nieuwe mutaties van de online website naar de staging omgeving worden gekopieerd

 

Bennie

2 REPLIES 2

Re: Database naar staging database kopieeren

Hi Bennie,

zelf ben ik op het moment ook met een migratie bezig en we gaan deze module gebruiken: https://genmato.com/cms-and-configuration-migrator

We hebben wat korte testjes gedaan en het lijkt erg goed te werken zolang je goed oplet wat je versioned.

Maar het blijft een flinke uitdaging. We houden daarnaast een log bij van de changes die we maken om uiteindelijk een check te kunnen doen

Re: Database naar staging database kopieeren

Dank je voor je reactie.

Ik ga het denk ik maar eenmalig gebruiken en dan is het een aardig bedrag. Maar zou graag van je vernemen hoe het testen verloopt. Op dit moment vind ik het belangrijkste dat er een mogelijkheid is om de databases over te zetten zodat ik op dit moment verder kan met mijn migratie.