cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Importeren producten uit feeds

Importeren producten uit feeds

Nog een vraagje, en eigenlijk mijn grootste punt met magento (dat was het paar jaar terug in elkgeval): het importeren van producten uit productfeeds van leveranciers.

 

momenteel dus al mijn shops gebouwd met woocommerce. Hiervoor heb ik de plugin wp all import pro gekocht. hiermee kan ik werkelijk heel simpel talloze feeds van leveranciers die allemaal totaal verschillend opgebouwd zijn importeren en updaten.

 

Wat ik heb zijn een 20 tal verschillende feeds van een stuk of 4 leveranciers.

- in de ene feed wordt de aanduiding 21 of 6 gebruikt voor btw. in de andere feed Hoog of laag en in weer andere feed weer wat anders.

- in alle feeds zijn de categorienamen/structuren anders 

- en zo is er meer info die niet met elkaar overeen komt.

al die info wil en moet ik uiteraard uniform importeren.

In huidige wp all import plugin maak ik daarvoor gebruik van mapping waarbij ik tijdens importeren bepaalde info al kan aanpassen.

 

verder pas ik op verschillende feeds verschillende prijsregels toe, zo doe ik bij de ene feed inkoop x 2 voor verkoopprijs en bij andere feed adviesverkoop x 0,8 en bij andere feed weer andere formule. en ik rond prijzen na die formules graag af op ,50 of ,95 zodat ik dus niet, 11 of ,77 als prijs krijg.

 

En van bepaalde feeds filter ik er bepaalde producten uit.

 

en als ik al die producten importeer moet een deel worden toegekend aan shop A, een deel aan shop B, een deel aan shop A en C enz. enz. maar per shop kan er per product dus ook nog weer een prijsverschil inzitten of categorie structuur verschil.

 

wat zijn de mogelijkheden in Magento tegenwoordig om dit soort productfeeds te importeren en te verwerken in de shops. en dus ook elke 1 a 2 uur die feeds bij te werken (nieuwe producten importeren, oude niet meer leverbare uit te zetten, voorraad bij te werken, overige info bij te werken enz. enz.?

 

Dit is in mijn shops 1 van de meest belangrijke en complexe taken die uitgevoerd moeten worden.

 

wie kan me hierin adviseren wat voor mij de juiste oplossing is?

Groet

 

Daniel

 

 

4 REPLIES 4

Re: Importeren producten uit feeds

Ik weet niet of je dit voor Magento 1 of 2 vraagt maar voor Magento1 bestaat er MagMi (Magento Massive Import) en dat is gratis en zeer uitgebreid (zie hier )

----------------------------------------------------------------------------
PdM internetdiensten voor webwinkels & websites.

Re: Importeren producten uit feeds

ik vraag voor magento 2. maar eens kijken of die plugin er ook voor versie 2 is.

kreeg ook via andere weg het volgende door: https://github.com/firegento/FireGento_FastSimpleImport2 

Re: Importeren producten uit feeds

Magmi is zeker een mooie tool om feeds mee te importeren in Magento. We hebben het in het verleden zelf ook veel gebruikt. 


Intussen hebben we al een paar jaar een volledige Webservice-import. Daarbij selecteer ik een bron, een bestemming (Magento 1, Magento 2, WooCommerce of iets anders), voeg ik prijsregels toe en activeer ik de koppeling. Vanaf dat moment is het altijd in sync. 

Re: Importeren producten uit feeds

Mindstretch ... is dat een eigen gebouwd systeem of een bestaand product die webservice import?