cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

enkel vragen over magento

enkel vragen over magento

Hallo alllen ik heb een vraag over bepaalde toepassingen van magento waar ik van wil weten of dat kan:

ik wil 1 installatie en gebruik maken van subdomeinen en hiervoor enkele vragen:

 

1) is het mogelijk om bij elke multistore een apart email neer te zetten dat deze bericht krijgt als er in die winkel iets gekocht is?

 

2) is het mogelijk om per winkel een ieder eigen betaling systeem te nemen?

 

3) de multistore krijgen een klanten groep waar de winkel onder valt, als de klant inlogt in de hoofddomein en hij hoort in de klanten groep store2 thuis want daar is ook winkel 2 wordt hij dan door verwezen naar die winkel2?

 

4) is het te voorkomen dat mensen direct naar de url van de subdomeinen gaan als ze die intikken, en als ze die intikken dat ze naar het hoofddomein komen?

 

5) zijn afzonderlijke prijzen van 1 product zichtbaar in afzonderlijke winkels met de klanten groep die daar hoort?

 

6) zijn er meerdere klanten groepen mogelijkheden per winkel waardoor er diverse prijzen zijn voor klanten in die groepen per winkel?

 

Dit zijn even de belangrijkste vragen

 

Ik hoop dat één van jullie het weten

 

alvast bedankt

 

Jeroen

2 REPLIES 2

Re: enkel vragen over magento

Ik kan een aantal vragen van je beantwoorden:

1) is het mogelijk om bij elke multistore een apart email neer te zetten dat deze bericht krijgt als er in die winkel iets gekocht is?

Je kan instellen dat je per bestelling een bericht krijgt. Dit kan je instellen als standaard voor iedereen of per winkel aangeven waar je wel of niet wat wilt ontvangen. Winkel instellen gaat mbv de knop linksboven WINKELZICHT INSTELLEN oid

 

2) is het mogelijk om per winkel een ieder eigen betaling systeem te nemen?

Ik weet niet precies waarom je dat wilt maar ook dit is per winkel in te stellen

 

3) de multistore krijgen een klanten groep waar de winkel onder valt, als de klant inlogt in de hoofddomein en hij hoort in de klanten groep store2 thuis want daar is ook winkel 2 wordt hij dan door verwezen naar die winkel2?

Sorry dat weet ik niet

 

4) is het te voorkomen dat mensen direct naar de url van de subdomeinen gaan als ze die intikken, en als ze die intikken dat ze naar het hoofddomein komen?

Ws kan je instellen dat je alleen naar de subdomeinen gaat vanuit de hoofdpagina en NIET vanuit zelf ingetikte domeinen. Ik weet niet hoe maar je kan eens kijken naar .htaccess instellingen (REwritecond)

 

5) zijn afzonderlijke prijzen van 1 product zichtbaar in afzonderlijke winkels met de klanten groep die daar hoort?

Als je hiermee bedoelt dat je in WINKEL1 prijzen krijgt behorende bij WINKEL1 etc ja dat kan. Bij het product verander ga je afhankelijk van de winkel-zicht de bijbehorende prijs 

 

6) zijn er meerdere klanten groepen mogelijkheden per winkel waardoor er diverse prijzen zijn voor klanten in die groepen per winkel?

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld maar ws geldt hier ook mijn antwoord op onderdeeltje 5 voor

 

Succes !

----------------------------------------------------------------------------
PdM internetdiensten voor webwinkels & websites.

Re: enkel vragen over magento

hoi dank je voor je antwoord.

 

Het gaat hier om diverse winkels in 3 landen. NL, DE en UK. dus ieder land heeft zijn eigen betaling systeem en moeten ook als iemand bijv. in Duitsland besteld daar de mail binnen krijgen dat er een bestelling is geplaatst.

 

Doordat er diverse bedrijven en verenigingen zijn die hun eigen prijs betalen is het noodzakelijk dat als zij naar een product gaan, niet de prijs krijgen te zien die hun concurrent krijgt. u dus bijv 5 groepen in winkel 1, 4 in winkel 2 en 7 in winkel 3

 

mvg

 

Jeroen