cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

hoe juiste template kiezen (magento 2)

hoe juiste template kiezen (magento 2)

 goedendag,

Vele jaren terug al eens magento gebruikt maar op gegeven moment overgestapt naar wordpress/woocommerce (kosten oogpunt). Nu ben ik zat om 5 shops steeds afzonderlijk te beheren en wil ik dus weer een nette multishop met magento 2 gaan neerzetten.

Bij woocommerce waren echter veelal de gebruikte templates de oorzaak van dat de shops vrij traag werden, dit door de vele plugins die met templates meekwamen.

Hoe zit dat nu met magento 2? Waar moet ik op letten bij kiezen van een template die ik voor mijn shops wil gaan gebruiken?

Hoe kies ik dus een template die er mooi uitziet, makkelijk te bewerken/aan te passen is maar de shop dus niet onnodig vertraagd?

 

Komen magento 2 templates ook met vele extra plugins die shops traag maken?

Wie kan me hier meer over vertellen?

 

Ik ben overigens nog heel erg beginnend met magento 2 dus, moet eerst nog heel veel problemen overwinnen voor ik echt de shops hiermee kan draaien (voornamelijk importeren van heel veel productfeeds van leveranciers voor de verschillende shops)

 

Daniel

3 REPLIES 3

Re: hoe juiste template kiezen (magento 2)

Bij Magento 1 en Magento 2 is het al niet veel anders. De gekozen templates zullen ook daar met enige regelmaat vol zitten met plugins. Vanuit het oogpunt van de developer van de template is dat helemaal te begrijpen: die wil de gebruiker het idee geven dat hij de meeste bang-for-bucks krijgt evenals het meest instelbare theme wat er te verkrijgen is. 

 

In de praktijk staat dat echter haaks op de wensen van de merchant. Die wil namelijk een template met zo min mogelijk plugins. Elke plugin moet - wel of niet actief - uiteindelijk toch een keer ingeladen worden en dat zorgt voor vertraging. Daarnaast zal elke plugin ook onderhouden moeten worden, met mogelijk veel verborgen kosten achteraf. 

 

Probeer aan de hand van screenshots te achterhalen hoeveel additionele plugins erbij komen. Een keer een slider plugin of een configuratie plugin is niet erg. Maar er zitten themes tussen met wel 10 additionele plugins en dat is way too much. Bij twijfel? Vraag het de developer. Die kan het je vaak vast laten zien. 

Re: hoe juiste template kiezen (magento 2)

bedankt voor de reactie.

zal dus niet makkelijk worden een goede template te vinden.

weet ook (nog) niet hoe het bewerken van magento 2 templates werkt. of daar een designer functie bijzit of dat dat echt met codes werk (of ik het in het geheel wel zelf kan aanpassen).

wordt nog een hoop uitzoeken en proberen.

 

 

Re: hoe juiste template kiezen (magento 2)

De meeste commerciele templates bieden een functie in de admin om het design verder aan te passen. De functies zijn wel beperkt: vaak blijft het bij het aanpassen van wat kleurtjes in de header, footer of een slider. 


Wil je echt aan de slag gaan met Magento 2, dan moet je je verdiepen in LESS. Even iets in CSS aanpassen is er helaas niet meer bij namelijk.