cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Backup

SOLVED

Backup

Hallo,

Ik ben sinds kort met magento 2.3.4 bezig en loop tegen een probleem op.

Als ik modules wil installeren en door de readiness check heen ben (de ene keer kom ik er wel door en de andere keer niet) en dan een backup wil maken krijg ik de volgende fout melding: Backup failed

https://prnt.sc/rvhic9

Ik heb gekeken of de files op schrijven en lezen (755 )staan en dat was het geval.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Hoor wel eens iets over shh met putty maar heb geen flauw benul er van hoe dit werkt.

 

Alvast bedankt voor de hulp

Jeroen

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

Re: Backup

Hallo Jeroen,

 

Je kan met Putty met onderstaande SSH commando's de database exporteren of importeren.

Zet op de plaats van de username-van-de-database en naam-van-de-database jouw gegevens.

Na een export staat de database backup met de naam data.sql in de root van de webserver.

 

Export (backup) database:

 

mysqldump --single-transaction -u username-van-de-database -p naam-van-de-database | sed -e 's/DEFINER=[^*]*\*/\*/' > data.sql

 

Import database:

mysql -u username-van-de-database -p naam-van-de-database < data.sql

 

Succes

View solution in original post

3 REPLIES 3

Re: Backup

Hallo Jeroen,

 

Je kan met Putty met onderstaande SSH commando's de database exporteren of importeren.

Zet op de plaats van de username-van-de-database en naam-van-de-database jouw gegevens.

Na een export staat de database backup met de naam data.sql in de root van de webserver.

 

Export (backup) database:

 

mysqldump --single-transaction -u username-van-de-database -p naam-van-de-database | sed -e 's/DEFINER=[^*]*\*/\*/' > data.sql

 

Import database:

mysql -u username-van-de-database -p naam-van-de-database < data.sql

 

Succes

Re: Backup

Hallo speerio,

 

Bedankt voor jou tip.

Ik heb het uitgevoerd zoals in jou bericht stond, helaas heb ik geen backup.

Om toch de modules te kunnen installeren heb ik de backup optie maar uitgeschakeld en kan nu weer gewoon verder.

 

Groet,

Jeroen

Re: Backup

Ik heb dit probleem ook opeens. Mijn hostingpartij maakt iedere paar uur een back up, dus wat dat betreft maakt het niet uit, maar ik wil toch graag dat het weer naar behoren werkt.


Heb je enig idee waarom die deze foutmelding geeft? Ook mij melding zie ik verder geen uitleg bij de error.