cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Color swatch

Color swatch

Hallo allemaal,

 

Voor mijn website www.businessme.nl wil ik graag een color swatch installeren om dezelfde producten met andere kleuren op een pagina aan te kunnen bieden.

 

Wat ik wil is dat iemand bijvoorbeeld een riem aanklikt die beschikbaar is in vier verschillende kleuren. Vervolgens krijgt deze persoon gewoon de productpagina te zien met een optie van de beschikbare kleuren (bijvoorbeeld als blokjes, rondjes of zelfs de productfoto van het product met die kleur). Als deze persoon dan vervolgens op een kleur klikt, wordt hij doorgestuurd naar het betreffende product met die kleur. Alle opties staan dus ook individueel als product allemaal online op de site en zijn allemaal vanuit de categorie te bereiken, maar linken dus ook onderling.

 

Eigenlijk wil ik het zoals Zalando het ook heeft, maar dan uiteraard de mogelijkheid tot een persoonlijk design: https://www.zalando.nl/superdry-military-everest-jas-su222h04i-q12.html

 

Als ik zoek op plug ins die dit zouden moeten doen hebben ze allemaal alleen de functie om een andere kleur aan te geven. Waarbij ik dus 1 product zou moeten aanmaken waarin de klant voordat deze op "in winkelwagen" klikt een kleur dient aan te geven. Dat is dus niet wat ik wil.

 

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat dit vrij gemakkelijk, bijvoorbeeld d.m.v een plug in is te realiseren.

 

Alvast bedankt!

 

Patrick

5 REPLIES 5

Re: Color swatch

Beste Patrick,

Het is erg onverstandig om het op de manier te doen die je voor ogen hebt. Google gaat alle producten als dubbele content zien, het maakt je site trager doordat deze meer soorten producten moet laden en het beheer gaat een drama worden als er ooit iets aangepast moet worden. Veel verstandiger is het om het op de manier te doen die je al hebt gevonden, ook voor bezoekers is het daarmee veel duidelijker waar ze aan toe zijn (het zelfde producte, met verschillende kleuren).

Mijn tip zou in ieder geval heel erg zijn om het op de 'normale' manier te doen. Hier (http://sherodesigns.com/tutorial-configurable-swatches-in-magento/) is een tutorial hoe het zelfs gratis en zonder addons kan. Succes met je webshop!
Opzoek naar een hoster die echt met je meedenkt? - Puurhost Magento Hosting.

Re: Color swatch

Hi, bedankt voor je antwoord.

 

Wellicht dat een Color Swatch een te "ingewikkelde" oplossing is voor wat ik wil. Eigenlijk kun je de Color Swatch meer zien als een link naar een andere kleur, maar dan mooi vormgegeven als zijnde eeen Color Swatch. Zoals je kunt zien op bijvoorbeeld http://www.businessme.nl/heren-riemen heb ik vier suede riemen op de site staan. Aangezien dit hetzelfde product is, alleen met een andere kleur, wil ik deze onderling linken. De producten staan al los in de catalogus en zijn los met de hand aangemaakt. Is dat dan ook al slecht voor Google?

Re: Color swatch

Even snel kijkend naar je site lijkt het er op dat het echt verschillende riemen zijn die je dan graag met elkaar zou willen linken, correct? Een optie hiervoor zou bijvoorbeeld de volgende addon zijn: https://www.magentocommerce.com/magento-connect/catalog/product/view/id/20590/. Deze heeft dan wel nog wat styling nodig om er uit te zien zoals je graag zou willen, maar kan een optie zijn. (Het zou overigens ook een mooie optie zijn om bijpassende accessoires met elkaar te linken).

Opzoek naar een hoster die echt met je meedenkt? - Puurhost Magento Hosting.

Re: Color swatch

De producten staan los in de categorie en worden ook behandeld als losse producten, zo hebben ze allemaal een eigen producttekst en eigen foto's. Ik wil ze ook allemaal los in de catalogus hebben als mensen snel een "cognag suede riem" willen vinden kunnen ze die gelijk aanklikken, of kunnen bezoekers uit Google direct op dat product terecht komen. Alleen wil ik ze er dan op de productpagina op attenderen dat er ook andere kleuren zijn met bijvoorbeeld "Ook verkrijgbaar in...". Ik wilde dat met een soort Color Swatch doen die dan boven de "in winkelwagen" knop staat, maar de plugin die je zojuist aangeeft is een soort gerelateerde producten eigenlijk. Die zou ik natuurlijk ook kunnen ombouwen tot wat ik hebben wil.

Re: Color swatch

Mijn plugin doet inderdaad niet precies wat je vroeg, maar met een beetje werk kan deze wel heel dicht in de buurt komen. Ik ben bang dat als je meer zou willen je echt moet gaan zoeken naar een developer om dit voor je te maken. Daar kan ik je helaas niet mee helpen Smiley Wink

Opzoek naar een hoster die echt met je meedenkt? - Puurhost Magento Hosting.