cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Help! Transactionele e-mails komen niet aan bij de klant

Help! Transactionele e-mails komen niet aan bij de klant

Hallo,

 

De verkoop e-mails, zoals; orders, facturen, reset paswoord... komen niet aan bij bestemming. In backend staat wel de melding dat de order mail is verzonden maar de mail komt niet aan bij bestemming.

Ik word hier gek van,

 

Ik heb dan een cron ingesteld, toen ging het wel maar sinds eergisteren is het weeral een probleem.

 

Ik zit volledig vast!

 

Iemand een idee wat de oorzaak is aub?

 

Alvast bedankt

3 REPLIES 3

Re: Help! Transactionele e-mails komen niet aan bij de klant

Cron is eigenlijk het proggie wat de mail daadwerkelijk verstuurd dus mijn vraag is heeft je cron wel gelopen? Is je cron wel goed?

Je kan werking cron checken door handmatig http://[website]/cron.php aan te roepen want als daarna de mails wel binnenkomen ligt het aan de CRON

 

----------------------------------------------------------------------------
PdM internetdiensten voor webwinkels & websites.

Re: Help! Transactionele e-mails komen niet aan bij de klant

Ontzettend bedankt voor uw reactie!

 

De vorige keer lag het inderdaad aan de cron want ik had de manuele test gedaan. En na het instellen, was alles ok, maar een paar dagen geleden is er een upgrade gebeurd van php 5.3 naar 5.5 op mijn shared hosting. En het is sinds deze upgrade dat ik weer geen mails aankomen.

Ik heb dit gemeld aan de provider, maar volgens hen is er niets mis op de server en ligt het niet aan hen.

 

Zelfs heb ik SMTP geinstalleerd, maar geen resultaat.

 

Ik check nog eens in DirectAdmin dat de cron job wel werkt,

 

Ik heb versie 1.9 en ik las dat met deze versie dergelijke problemen veel zijn, klopt dit?

 

 

 

Re: Help! Transactionele e-mails komen niet aan bij de klant

wat zegt de mail log dan?

 

als er een upgrade van php gebuerd is zal ik ook de webserver-logs checken.

 

misschien staat daar iets nuttigs

Mit freundlichen Grüßen, Sebastian Keutmeier
www.keutmeier.de