cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Migratie van magento 1 naar magento 2

Migratie van magento 1 naar magento 2

Ik vraag mij af of iemand hier ervaring mee heeft? Wij hebben een magento 1 webshop van iemand overgekocht en hebben een magento twee shop gebouwd, met dezelfde producten (en ook zelfde naam etc). Nu willen we alleen de klantgegevens en de order history van de magento 1 webshop migreren naar magento 2. Nu is daar een tool voor, maar wij vragen ons af of als we de klant gegevens overzetten de klanten allemaal een welkomst mail gaan krijgen? Hetzelfde geld voor de orderhistorie, het is niet wenselijk dat klanten een mail gaan krijgen in de trend van: bedankt voor u bestelling. Weet iemand of dit uitgesloten is bij de migratietool van magento.

2 REPLIES 2

Re: Migratie van magento 1 naar magento 2

Als het echt alleen een import is niet
(zie het als data van A naar B, meer op databaseniveau).  

 

Een optie is dat je de cron even uitzet en de ingeplande emails bekijkt?

 

Bij order historie verwacht ik niet dat dit gebeurt ... je importeert de eind status AS-IS

Re: Migratie van magento 1 naar magento 2

Nee, de officiele Data Migration Toolkit van Magento zet de klantgegevens over, plus order-historie, maar zal geen welkom mails versturen. Technisch gezien komt dit omdat er een vlag in de database staat die aangeeft of die welkom mail is verstuurd of niet, en die vlag wordt gewoon standaard gemigreerd. Let er wel op dat als je alleen de klant data wilt overzetten, je de XML code van de toolkit moet aanpassen.