cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Plotseling terug naar default thema na verhuizing

SOLVED

Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Goedemiddag allen,

Na een weekend met veel hoofdpijn probeer ik hier eens na te gaan of mijn probleem eerder voor is gekomen met hopelijk de oplossing als gevolg!

Onze webshop draaide goed maar vanwege de ruimte die het innam heeft het internet marketing bureau bedacht deze afgelopen vrijdag te verhuizen naar een andere server. Dat lijkt goed verlopen te zijn , alle bestanden op de FTP en database zijn compleet. 

 

Echter laat onze webshop nu een schone, lege Magento installatie zien en niet de webshop waar wij zo hard aan hebben gewerkt. Inloggen op de admin lukt ineens ook niet meer, terwijl de gebruikers en wachtwoorden gewoon in de database staan.

 

Ook oude producten en categorieen zijn niet meer naar voren te halen via bijvoorbeeld de zoekfunctie.

 

Is er iemand die mij mogelijk in de goede richting van een oplossing kan helpen?

 

Alvast dank!

 

met vriendelijke groet,

Mattijs de Graaff

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Hi Speerio, 

Dank voor de suggesties. Dat had ik inderdaad gedaan en alles stond ook netjes op zijn plaats. Na flink aandringen heeft de hosting de hele migratie opnieuw gedaan en de site werkte weer als voorheen. Toch vreemd dat er niet een error naar voren kwam.

 

Dank allen voor de suggesties!

 

 

View solution in original post

7 REPLIES 7

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Lijkt erop dat in de local.xml niet de juiste gegevens staan. (Database naam etc)

Maar als jouw hoster iets verhuisd vindt ik het niet meer dan normaal dat ze er voor zorgen dat e.e.a. na de verhuizing weer goed werkt.

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Hoi Speerio,

dank voor de reactie. Zelf heb ik inmiddels alle stappen doorgenomen die horen bij een domein verhuizing, inclusief local.xml en url's in de database. (al is daar hier geen sprake van).

Het veranderen van een database regel in local.xml geeft wel resultaat in de vorm van een error wat mij aangeeft dat hij wel verwijst naar de juiste database.

Inmiddels is het marketing bureau er weer mee bezig maar ik wil uiteraard zo snel mogelijk een werkende site.

 

Groet,

Mattijs 

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Welke error krijg je te zien? 

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Hi Mindstretch,

 

Het vreemde is, er is geen error! Na de server migratie krijgen we een gloednieuwe webshop te zien waarbij ook de admin vernieuwd is. Met de gegevens die ik heb van de database (phpmyadmin) en ftp lijkt het dat alles goed staat maar de werkelijkheid laat wat anders zien.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er toch iets met de database gebeurd is (al zou dit volgens de hoster niet zo zijn) en is er door een verkeerde instelling iets met variabelen gebeurd.

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

En met gloednieuw bedoel ik ook helemaal nieuw. Dus ook met Magento logo, Magento favicon etc. Terwijl deze wel in de mappen te zien zijn.

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Als je toegang hebt tot de database met PHP Myadmin kan je ook zien of je artikelen, klanten enz. in de database staan.


Heb je m.b.v. FTP ook je directory var/cache en var/session leeggemaakt?

Re: Plotseling terug naar default thema na verhuizing

Hi Speerio, 

Dank voor de suggesties. Dat had ik inderdaad gedaan en alles stond ook netjes op zijn plaats. Na flink aandringen heeft de hosting de hele migratie opnieuw gedaan en de site werkte weer als voorheen. Toch vreemd dat er niet een error naar voren kwam.

 

Dank allen voor de suggesties!