cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Standaard aantal producten

Standaard aantal producten

Hallo,

Ik heb meerdere webshops onder 1 magento account, en als ik voor de 'default shop' het standaard aantal getoonde producten wil aanpassen, dan verandert er helemaal niets. Ik probeer dit via systeem > configuratie > catalogus.

 

Als ik dit voor de andere shops probeer, dan werkt het wel gewoon, maar voor de default shop niet.

 

De default webshop toont standaard drie producten, waar ik er liever negen heb. Echter als ik kijk bij de toegestane waarden, staat drie daar niet eens tussen.

 

Wat kan ik hier verkeerd doen, of zou het kunnen dat de setting elders 'overruled' wordt?

6 REPLIES 6

Re: Standaard aantal producten

Heb je op de default shop een andere template dan de shops waar het wel goed werkt?

Re: Standaard aantal producten

@speerio 

het zijn allemaal verschillende templates, maar wel in hetzelfde ftp onder hetzelfde magento account.

Re: Standaard aantal producten

Sommige templates hebben hard coded een max-products in de layout staan.
In dit geval kan er e.e.a. staan in de template file list.phtml.
Anders even je template hints aanzetten zodat je kunt zien welke phtml er gebruikt wordt bij het tonen van de producten.

Re: Standaard aantal producten

@speerio

 

Toevallig enig idee waar ik dat kan vinden? Ik werk voor het eerst met deze materie, en we hebben drie websites op 1 FTP geïnstalleerd dus het is nog al onduidelijk. En hoe heet zo'n max products line dan? 

 

Thanks!

Re: Standaard aantal producten

Bekijk eerst welke file er gebruikt wordt binnen je template. Dit doe je als volgt:

 

Ga naar Systeem, configuratie en kies de store view van de betreffende winkel (links boven in het scherm)

Ga vervolgens naar geavanceerd, ontwikkelaar. Als je het nog niet gedaan hebt zet dan in de eerste optie ( toegestane ip's) je eigen ip adres. Hiermee voorkom je dat de buitenwereld jouw bewerkings tools te zien krijgen).

Vervolgens zet je Template hints aan en ga je naar de betreffende webshop. Nu zie je waar het bestand list.phtml precies staat. Download deze en plaats de code eens in je antwoord.

Re: Standaard aantal producten

@speerio

 

De verwarring begint linksboven al, voor de 'main site' zijn drie mogelijkheden:

- Standaard configuratie

- Main website

- Default store view

 

Bij de onderste twee wordt de informatie middels vinkjes uit de standaard configuratie gehaald. Ik ga er maar even vanuit dat ik de Default store view moet gebruiken, omdat er bij de standaard configuratie niet de optie is tot het aanzetten van template hints.

 

frontend/argento/argento_custom/template/catalog/product/list.phtml

 

Ik kom binnen op de FTP, maar dan zie ik om te beginnen frontend al niet staan. De mappen die ik zie staan zijn:

- cache

- etc 

- logs

- mail

- perl 5

- public_ftp

- public_html

- ssl

- tmp

 

Ik neem aan dat ik bij public_html moet zijn, maar dan zie ik vervolgens de volgende mappen:

app
   cgi-bin
   dev
   develop
   downloader
   errors
   includes
   js
   lib
   media
   pkginfo
   shell
   skin
   testomgeving

 

Kan het zijn dat de totale opbouw van de FTP gewoon slecht is ofzo? Dat is namelijk gedaan door een bedrijf waar wij nu niet meer mee samen werken, dus het is allemaal een beetje onduidelijk.