cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

phtml vertaling

phtml vertaling

hoi allen,

 

Sinds kort aan het stoeien met een online uitleen systeem. Om ons zelf heel veel moeite te besparen hebben we een plugin gekocht van sales igniter wat goed werkt. Uiteraard willen we de pagina's zo maken dat het perfect aansluit bij ons bedrijf. Zo willen we bijvoorbeeld het woord "rent" veranderen door "huur". Nu heb ik al heel veel aangepast met inline translation. Dus via System > configuraties > developer > en dan translate inline in the frontend. Daarbij heb ik bij de cache management translation disabled de vertaling op de frontend verricht om vervolgens alles weer terug te draaien. Dit is vrij makkelijk aan te passen. 

 

Nu wil ik een stapje dieper in de materie stappen door ook aanpassingen in de HTML bestanden te veranderen bijvoorbeeld de vertaling van "rent" naar "huur" aangezien deze niet mogelijk was met inline translation.  Na wat gegoogled te hebben bleek dat ik de HTML bestanden kon vinden door bijvoorbeeld met filezilla naar de volgende mappen toe te gaan: app/design/frontend/rwd/default/template/       en heb er dan moeite mee welk document ik nodig heb. Ik heb al eens op internet gekeken, naar mijn eigen website gegaan om daar het stukje tekst te selecteren en op inspecteren te drukken. Daar krijg je dan meteen de HTML codes te zien in google chroom (erg handig) maar hoe en waar kan ik zien waar ik de des betreffende (.phtml) documenten terug kan vinden. 

 

Iedere tip voor deze leergrage leek zijn zeer welkom ;-).

 

4 REPLIES 4

Re: phtml vertaling

Het beste kan je gewoon eens de bestanden openen die in die map staan. Kijk gewoon eens wat er allemaal in staat en probeer om het juiste stukje tekst te vinden. Omdat ik niet weet over welke site het gaat en welke pagina, kan ik helaas geen bestand met 100% zekerheid aanwijzen dat je daar je antwoord zou kunnen vinden. 

 

In ieder geval succes!

Opzoek naar een hoster die echt met je meedenkt? - Puurhost Magento Hosting.

Re: phtml vertaling

thnx voor de reactie. ben al wat tijd kwijt met zoeken naar de bestanden en waar ik iets dien aan te passen maar kon het zo snel nog niet vinden. helpt het om de website hier te vermelden? zo ja bij deze,  www.sportservice-uitleen.nl/schagen .

verder ga ik ook maar op zoek dan Smiley Mad

Re: phtml vertaling

Als je de template hints aan zet dan zie je waar deze gegevens staan. Zo te zien in de checkout pagina's want bij het laden zie je even "Huur" staan om na het laden van het veld QTY, wat denk ik aantal zou moeten worden, wijzigt in "Rent" en deze waardes komen uit de checkout pagina's.

 

Je kan template hints aanzetten in systeem, configuratie en vervolgens de standaard website view kiezen. Hierna naar ontwikkelaar en bij debuggen template hints aanzetten.

Re: phtml vertaling

TOP! Bedankt we hebben het na veel zoek werk gevonden!!!!  

Zit nu alleen nog met een probleempje en dat is dat ik wil dat ze de spullen bij ons op kantoor op kunnen halen en dat wij niets hoeven te versturen. Nu heb ik het al zo aangepast dat de verzend methode gratis versturen is maar heb ik de naam "gratis versturen"veranderd door "ophalen bij Sportservice". Bij deze instelling is het enige nadeel dat er in de back-end wel een knop shipping gedrukt moet worden. weet iemand hier een oplossing voor?

 

ps. dus de extra handeling van het knopje versturen wil ik weg hebben.